61% Reviews
replied to
23% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


13 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Runnymede Motor Company

Click on the stars to start your review

13 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Runnymede Motor Company
Click on the stars to start your review
"HIGHLY RECCOMENDED"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I bought my new car 08th of May 2018, from Runnymede Motor Company and I would not hesitate to recommend this company and I would buy from them again. I cant believe the bad review seen on this site as my experience has been completely the opposite. The car I bought was actually much better than condition than describe in Autotrader and very good value for money. For this purchase I have been treated with respect and honesty. The staff of this company has been very helpful, and pleasant to deal with and I wasn't pushed with hard sale tactics like in other garages I had visited. There was I little chip on the windscreen which the company have replaced immediately at no cost to me. I fund all the bad reviews on this website been not the true description of this company according my experience and I would not hesitate to recommend this company. E.P. Company Director

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Rude and inconsiderate - avoid"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

After asking to view a car, having delays due to the weather and being told the car would be available to view, when I arrived later the same day car was sold, despite having left my contact details with them. The gentlemen we spoke to seemed completely uninvested in their customer care and didn't even apologise for wasting our time.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
"Time wasters"
1.4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

The Runnymede Motor Co in Old Windsor invites customers to enquire via email leaving telephone no and email address and as a serious customer I did this with reference to a particular vehicle. When I was phoned later that day I asked to test drive the car in question. It was agreed that the weather was not suitable (snow and ice) and that the test drive would be postponed until the next day. On arriving at the garage the next day, I was informed by the sales man that the car had been sold. No attempt had been made to contact me to let me know another customer was interested, even though the company had my phone number and email address. What bad manners, what time wasters. I didn't receive an apology - the salesman continued to sit at his desk and argue that I 'should leave a deposit'. I pointed out that it's not customary to leave a deposit without seeing the car first. 'You should have phoned', he said. I told him I had spoken on the phone with his colleague and had an arrangement to test drive the car today because the garage wouldn't allow it yesterday. I live in the same village as the garage but I won't be doing business there ever. If I could rate them with no stars at all, I would.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Staff from Runnymede Motor Company in response to Time wasters

Hello. Further to your both reviews, we would like to point out that we have been dealing with you on numerous occasions, helping you and your husband with any queries and allowing you to test drive approximately 10-15 of our vehicles over the last two years. Within this time, we tried our best to accommodate your needs and have been very patient, understanding and helpful despite you not purchasing any vehicle within that time. On this occasion, we understand that you were potentially interested in one of our vehicles but could not come here due to adverse weather conditions. We were open and very willing to offer you a test drive on that day , however it has been postponed by yourself. We offered to take a small (FULLY REFUNDABLE) deposit, which does not oblige you to purchase the car, it would however mean that we take the car off sale (temporarily) until you can come and view the car and subsequently make a decision. This too, has been declined. We treat all our customers equally and respectfully. We are a business, open 7 days a week and since there was no deposit placed on this car, it was available for sale. Thank you very much and kind regards Runnymede Motor Company Ltd

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Wish I had read reviews beforehand"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Purchased a car on the 17th of july17 within 6 days the engine light was on and car lacked power. I took the car to a very trusted garage and told the diagnostics came up with 2 fault codes and given a price of over 800 hundred pounds and warranty would only pay a third of this. Told the garage I wanted to return they car tried everything they could to stop this when they finally agreed said they would need to inspect the car took it to their work shop and must of turned the engine light off and reset the fault codes as they claimed there were not any even though I had proof from the independent garage that there were major faults not an hour earlier. I have given the car back and have sent all evidence to the finance company really hope that's an end to it but if not I will take runnymead motors to court will also be reporting them to trading standards absolutely disgusting company wish I had read reviews before buying from them they just want to make as much money as possible on cars that should actually be at the scrap yard.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+3 Found this review helpful

Staff from Runnymede Motor Company in response to Wish I had read reviews beforehand

Hello Apologies for the late response to your review...... You have test driven the car to your satisfaction and at the point of sale, the car was in full working order, You covered over 300 miles whilst the car was in your possession. Once we got notified about this problem, we had no hesitation in taking the car back for a full diagnosis and repair. This had been declined as you made a decision to obtain a full refund. We have not denied that we would not give you/finance company in your case a full refund. The fact that we were accepting the vehicle back has been mutually agreed over the phone. and subsequently a written confirmation has been given to yourself for your record. The point we were trying to get across to you over the phone was, that we needed the vehicle back for cosmetic inspections prior to this refund being processed. Finance Company amount outstanding was fully settled on the same day. Thank you and kind regards Runnymede Motor Company Ltd

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Dreadful organisation"
1.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Purchased a vehicle from Runnymede Motor Co (through autotrader) I found that there were some significant problems with the vehicle. two days later I rejected the sale (Consumer Rights Act 2015) and they did everything in their power to try and persuade me not to return the vehicle, which ironically made me want to return it even more. Then, after having returned it, they tried to refund me £500 short of the original purchase price and after some arguing got it up to £250 short. Very slow responses, and negating their obligations. I've small-claimed them. They've also got good auto trader review, rather too good to be true - looks like they're planting fake reviews on there (and possibly here). In addition, after contacting Runnymede Motor Companies, it transpires that there are TWO. The other is a reputable dealership selling high-end cars. I spoke to the owner who said that the 95 Straight Road Runnymede Motors had set up shop around 2014/15, and he had received a lot of complaints from customers thinking they were calling the other dealership of the same name. Very dodgy indeed.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Staff from Runnymede Motor Company in response to Dreadful organisation

Hello You purchased from us a BMW 330i. This car is a performance car. You test drove the car with our salesperson to your complete satisfaction. Prior to your purchase it has also been thoroughly inspected by yourself. The vehicle has been returned to us due to brake discs being warped and the power steering failure. Our technician inspected the car and the brakes were warped and making a sound that was not present at the point of purchase. We were therefore of the view that this had occurred in the time of your ownership during which the car covered some 300 miles over couple of days. We did however, accept the power steering pump had failed and subsequently gave you a partial refund and accepted back the vehicle. You accepted the brakes were not warped at the point of delivery and that this had occurred during your ownership. We made a deduction for the damage caused to the brakes of £275.00. This has been mutually agreed in an amicable manner. This £275 purely covered the discs. We believe that is a fair deduction for the damage caused to the brakes. Thank you very much Runnymede Motor Company Ltd

"Unreliable and dishonest trader"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Runneymede Motor Company Will not honour 3 months dealer warranty, sold me an accident and damaged car. Keep away from this dealer... beware.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Staff from Runnymede Motor Company in response to Unreliable and dishonest trader

Hello Apologies for the late reply to your review..... This review has only come to our attention... We provide all our cars with an independent warranty as well as in-house warranty . Would you kindly get in touch with us at your earliest convenience so we can rectify any issues raised in your case. Should any of our vehicles be sold as a accident damaged car, this will be CLEARLY displayed on the AutoTrader website as well as our website and any other advertising partners website. All relevant paperwork in connection to any accident damaged car will be provided at the point of sale. These cars are rare, we hardly deal with accident damaged cars, however, this will never be hidden from our customers. Full HPI is always provided with every car we sell. Thank you and kind regards Runnymede Motor Company Ltd

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Very good"
4.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Great Dealership! I got my Audi from here in February and Its been brilliant. I have had one small issue with it but Runnymede were happy to help and got it sorted. The car was clean and in good shape and a very good price. I have already recommended them to my friends.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"not the best "
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

When I bought mt Ford Fiesta from here back in January, I thought the dealers were very helpful and that the car was a really good buy. Now I am having second thought as I have had a far few issues that have been a bit of a nightmare to resolve.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+3 Found this review helpful
"Audi q5"
2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Sales man good, test drive fine, was told had blue tooth when tried to connect option not available, oil monitor stop working while investigating this found transmission pipes leaking. Runnymede Motor Company advised to call warranty company guess what not covered, collapsible spare tyre missing was told they will investigate guess what that was over a week ago and still no heard any thing. Wouldn't mind if it was 3 or 4 grand car but I paid 13650.00. Not impressed with after sale device prob would have been wiser to go to main dealer ☹️☹️☹️

Respond to this review

+2 Found this review helpful
"Taken for a fool"
1.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I bought a VW Beetle Jan 2017, paid £9.900 cash and had nothing but problems, one after the other. Now my car been back with the garage where a bought it as bonnet does not open, they have had my car a week only to tell me this morning the part needs to come from Germany!!! How did they not know that a week ago!!!!!!! I have asked for my money back on many occasions but they refuse. I need a car for meetings etc with work, they also refused to give me a car to use. I've now gone to a solicitor as Runnymede Motor Company are just taking me for a fool.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+4 Found this review helpful

Staff from Runnymede Motor Company in response to Taken for a fool

Hello Apologies for a late response to your review.... Upon receiving your phone call notifying us about your bonnet not opening, we booked the car in immediately. In order for our technician to firstly diagnose where the problem lies, he had to take the front bumper, lights etc off in order to find out the cause. Only then we were able to order the relevant parts. Unfortunately, after numerous phone calls to our suppliers, main dealers, the part was not available in the UK and had to be ordered in Germany. We would like to stress that a courtesy vehicle had been provided through Enterprise, which was delivered directly to your address. This was in your disposal whilst your car was being repaired. Thank you very much Runnymede Motor Company Ltd 01753 868567

Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Get Car Finance

Zuto Powered
Free Car Valuation
Get Car Finance

Zuto Powered
Free Car Valuation

Find cars for sale in your local area

Dealership Information

Runnymede motor company is a used car dealership that is based in Windsor, Berkshire. Having looked at their website Car Dealer Reviews can see that this dealership offer the typical main dealer services such as part exchange on your current vehicle, finance and warranties. They are open 7 days a week but request customers make an appointment before visiting.

Deals in: Cars
Manufacturers: Sells a variety of makes and models
Independent Dealership

Services available
Car Hire
Car Leasing
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
Motorbike Sales
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Van Sales
Warranty
Ratings
13 reviews2.3 out of 5 stars — Rated Poor
Excellent
3
Very Good
0
Average
1
Poor
6
Terrible
3

Add Review


Contact Information

Address

Runnymede Motor Company
95 Straight Road
Windsor
Berkshire
SL4 2SE

Get in touch

0753868567
http://www.runnymedemotors.co.uk/

Opening times

Sorry, we don't have opening times for this dealership

If you're the business owner, you can update this page by getting in touch with us at info@cardealerreviews.co.uk

Dealership Statistics

23%
Would recommend this dealer to family and friends
38%
Thought the dealer was knowledgeable and helpful
16%
Thought issues were resolved quickly and easily
61%
Percent of reviews responded to by this dealer

Additional Information About Runnymede Motor Company

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information