11% Reviews
replied to
64% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


17 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Woods Of Wirral
Leave a review

17 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Woods Of Wirral
Leave a review
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Excellent Company"
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I have been purchasing cars from Woods of Wirral for at least 10yrs, from BMWs, Mercedes, Audis and Range Rovers. I have never in all those years been sold a faulty motor, every single one has been of top quality and any minor everyday issues that may have arisen have always been dealt with courteously, professionally and swiftly by the Manager Aiden who always seems to go the extra mile to assist. I have recently made yet another purchase of a Mercedes C series model convertible which again is of outstanding quality. Highly recommended.

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+1 Found this review helpful
"Poor Customer service "
1.6 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought a car in August after a week strong smell and smoke coming from engine so got AA to take it back as advised not to drive it . Got it back after couple of weeks, saying all good as soon as got back home same problem . Took it back salesman tried to say it just heat shield causing smell/ smoke !!! Car luckily a Kia with warranty still on it so went back into dealership again as garage did take it back to them after first return . Garage asked us to sort with dealership as they had argued with them . Found a pipe had split and Kia sorted No courtesy call from Woods at all , very poor . As said luckily it was Kia so sorted under warranty. Would not use Woods again as not interested in helping once they had money from you

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+0 Found this review helpful
"great service from to finnish "
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

very helpful and great customer service great car thank you

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+0 Found this review helpful
"Mercedes Purchase"
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I would just like to say what a fantastic experience I had with a recent purchase of my Mercedes ML350 from Woods Of Wirral - especially the outstanding customer service I received from Aiden and his team. The quality of the car was all I was looking for and the financials were a breeze to sort out - I have no hesitation about recommending the Company to friends and family!

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+0 Found this review helpful
"Mark94"
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Well what can I say about Woods of wirral they are the best car company I've ever gone to very polite very cheerful and always have a smile ☺ I went in to look at a vauxhall zafira and I was unsure but when I spoke to aiden I was emmedlety sold so once again guys keep up the good work and see you soon

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+0 Found this review helpful
"Fantastic Service"
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

My buying experience here was fantastic. Great friendly staff and nice premises. Would highly recommend

"Bad practice "
1 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Terrible people they took a £500 deposit and then did not refund it after the car was not wanted.. they also lied to black horse finance to secure the deal which I told them I wasn’t happy with, that’s no way to run a company ! There’s obviously some really happy people on here commenting and that’s good that you had good service but I will be reporting them The black horse finance, unless the deposit is refunded. No paperwork was signed apparently the £500 was kept as the salesman done a lot of work as he’d been on the phone and had to work out a part exchange price on the old car.. !! The garage told us that the car finance could be taken out in my name but after talking to black Horse the car had To be owned and insured by myself but this car was to used by my son, I told the garage the next day and they refused to pay my son his deposit back,.. they misled him and took the deposit from him disgusting practice Hi Steven, we are sorry that you are dissatisfied, but as we have explained, deposits are non-refundable. We took the car off sale following your request for us to do so, and lost a sale to another purchaser on the basis that you were going ahead. Unfortunately we cannot refund deposits where buyers simply change their minds. The situation you mention regarding Black Horse is incorrect. We have an excellent relationship with Black Horse and we are Trading Standards Approved. I trust this addresses your concerns. If you require any further clarification, please contact the office on 0151 632 0222. Woods of Wirral you have my number you can call me at any time luke, you can be trading standards approved and still be in the wrong you can be 4.5/5 and still be in the wrong which you are.. dosnt matter How many good reviews you have you now have a bad one and for good reason Woods of Wirral the situation regarding black Horse was not wrong at all your sales man called me up Jamie I believe, to Do the finance on The car for my son, the lady on the Phone said I had to insure and drive the car myself I wasn’t just to be guarantor but the owner of the car, you called my son and said the finance had been Accepted and took a £500 deposit before you’d even spoke to me, I called my son and told him I didn’t want to be the owner of the car he then called you within 2 working hours of him putting the deposit down to say what has happened you then said he wasn’t getting his deposit back.. if your that desperate for a 20 year olds £500 that says a lot about your business...

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+1 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Updated Review"
2.8 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I have had further dealings with Woods of Wirall and am much more satisfied about their attempt to resolve my earlier complaint (an oil leak). The cost of repair is now split 50/50 which, though isn’t perfect, is better than nothing. Anyone needing after sales support should be in contact with the Company’s Director, and not the manager, I was not informed of this early enough! The Director took steps to resolve the issue within 5 hours of being informed. Not my ideal conclusion to my dealings with Woods of Wirral but better than my initial review outlined. I think three stars is appropriate and fair as the dealer is now making a contribution to the cost but this has taken 4 weeks since I first made the dealership aware of the complaint. Manager was very friendly and a good salesman (giving us space and no pressure etc) when purchasing the car but not great after sales when manager was a bit condescending and critical of me. When I was moved onto the Company Director things were much more professional and an adequate attempt to resolve the issue was experienced.

Get Car Leasing

Reviewer has confirmed their email address

+3 Found this review helpful
"Bad experience "
3 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought a £40.000 Porsche Cayenne in may from woods of wirral , beautiful car took out 6 months ex werr to be on the safe side which included everything. First sign of cold heater didn’t work but luckily enough I had 1 month warranty left guess what not covered. Ha ha Was told it was the bosses car so he knew it wasn’t working. But he would call to sort . Guess what yes after at least 10-15 calls nothing. Really disappointed they seemed so nice. But I guess I’d be nice if I’m having someone over.

"LOVE MY NEW CAR"
5 out of 5 stars
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Living some distance away from the dealership I was always dubious about buying a vehicle I couldnt just pop out to view. Aidan Who I dealt with guided me through the process from start to finish. After the second phone conversation I was more than happy to leave a deposit and reserve the vehicle. He was honest and described the vehicle exactly to me. I would recommend to buy from Woods. Many thanks Aidan from a very happy lady x

Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Car Leasing Deals

Zuto Powered
Car Leasing Deals

Zuto Powered

Dealership Information

Woods Of Wirral is an Independent dealership that is based in Wirral. If you’re the owner or employee of this business, please send us a little bit of information about your dealership and why customers should come and visit.

Alternatively, if you’re a customer and you’ve had an experience at this dealership, please leave a review below.

Deals in: Cars
Manufacturers: Sells a variety of makes and models
Independent Dealership

Services available
Car Hire
Car Leasing
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
Motorbike Sales
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Van Sales
Warranty
Ratings
17 reviews3.9 out of 5 stars — Rated Very Good
Excellent
11
Very Good
0
Average
2
Poor
3
Terrible
1

Add Review


Contact Information

Address

Woods Of Wirral
Hoylake Road
Wirral
Merseyside
CH46 6DG

Get in touch

0151 632 0222
https://www.woodsofwirral.co.uk/

Opening times

Sorry, we don't have opening times for this dealership

If you're the business owner, you can update this page by getting in touch with us at info@cardealerreviews.co.uk

Dealership Statistics

64%
Would recommend this dealer to family and friends
11%
Percent of reviews responded to by this dealer

Additional Information About Woods Of Wirral

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information

Working with Car Dealer Reviews

We offer UK dealerships an excellent opportunity to collect those all important reviews on your behalf for as little as £99 per month.

Learn more about how our service works below.

Find out more