50% Reviews
replied to
16% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


6 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Balkwell Motor Company

Click on the stars to start your review

6 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Balkwell Motor Company
Click on the stars to start your review
"Waste of time "
1.4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Agreed the sale of a car through Balkwell Motor Company. Paid the depsosit and waited 1 week for repair work to be done to the wheels. The company sent an email the day before stating that there was a problem with the MOT and they needed to pull out of the sale. I emailed them back saying that I was happy to wait if the car could be fixed. I have had no reply to the email, they did refund the deposit, but then I see the car reposted £700 higher as the refurbishments had been made to the wheels.

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Another happy purchase"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I have bought several cars from Balkwell Motor Company overs the years and have never had any real issues to speak of. Whenever faults have arisen they have always done their best to get them resolved with as little cost or inconvenience as possible.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Don't Buy From This Lot!"
1.4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Disgraceful firm to deal with. I recently purchased a vehicle costing over £9,000 and was led to believe it had a spare key. Transpires that it didn't and Vauxhall dealer wants £260 to cut one. Immediately Contacted this dealer and they didn't want to know. Came up with all sorts of rubbish and was rude and arrogant when I spoke to JohnPaul. They claim on their website that 'There are no hidden administration fees or unexpected extras...' which is absolute rubbish, as I'm now finding out. Wish to God I'd read other bad reviews before handing over my hard earned money to his bunch. Will be taking this matter further via legal channels.

Respond to this review

+3 Found this review helpful

John-Paul Dowse from Balkwell Motor Company in response to Don't Buy From This Lot!

I am sorry you are unsatisfied . It was my understanding that a discussion was had prior to purchase in which you were made aware that there was no spare key with the vehicle and that, if required, we could arrange for one to be cut for you at the time of purchase and you declined. However, I apologise if you feel this is not the case. Despite being under no obligation, when you contacted us after purchase we did offer to split the cost of having a spare key cut and programmed for you, at a discounted trade price, which you also declined. I am sorry that we have been unable to resolve this issue to your satisfaction. If there is anything else I can help you with, please do not hesitate to contact me.

"DO NOT BUY HERE"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

We bought a car from Balkwell Motor Company with a new MOT only to have problems 4 weeks later, another reputable garage inspected and found a long list of long term problems rendering the vehicle unroadworthy. Reported to trading standards and the DVLA. Nice when you buy, once they have your cash they aren't interested. Please don't waste your money here.

Respond to this review

+5 Found this review helpful

John-Paul Dowse from Balkwell Motor Company in response to DO NOT BUY HERE

Thank you for your comments. I am sorry that you have found there to be issues with your car and I would be grateful if you could contact me with specific details so that I may investigate this fully. We have our cars MOT'd via an independent 3rd party tester to ensure transparency. If there have been an issues they have overlooked we need to be aware to improve or service. We have not had any complaints raised to us through either Trading Standards or VOSA in regards to your complaint at this point, so any information you could provide us would be appreciated.

"MM"
1.4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Really bad customer service once Balkwell Motor Company have got the money. Tyres in bad conditions after they "passed the MOT" and they didn't want to change them saying that it was our fault as a possible puncture, nothing to do with them. The wiper as well in bad conditions, I don't know how the car passed the MOT with all of these damage things.

Respond to this review

+4 Found this review helpful

John-Paul Dowse from Balkwell Motor Company in response to MM

I am sorry that you do not feel satisfied with your purchase. However, I must point out that your vehicle passed an MOT via a 3rd party at the point of purchase, the tyres in particular were of a legal tread depth. It was made clear to you before you bought the car that they would be replaced if they failed the MOT, which they did not. As per our discussions before and after you bought the car, I feel it is important to reiterate that it is not realistic to buy a 3 year old car and expect to get 20,000 miles from the tyres - as you have stated to me you expected. We also checked the tyres on more that two occasions ourselves, and with a 3rd party tyre specialist, after you had purchased the car and found there to be no issue whatsoever.

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"balkwell garage"
2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

This is a review for Balkwell Motor Company, Cumberland Road, North Shields. Tyne and Wear. NE29 8RD

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Get Car Finance

Zuto Powered
Get Car Finance

Zuto Powered

Find cars for sale in your local area

Dealership Information

If you are looking for a Proton or Perodua in the Tyne and Wear area then Balkwell Motor Company may be worth a visit. Not only are they specialist stockists of these makes but also supply a variety of used models across different manufacturers. On site facilities include finance and part exchange as well as MOT and servicing too. 

Deals in: Cars
Manufacturers: Proton
Independent Dealership

Services available
Car Hire
Car Leasing
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
Motorbike Sales
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Van Sales
Warranty
Ratings
6 reviews2 out of 5 stars — Rated Poor
Excellent
1
Very Good
0
Average
0
Poor
4
Terrible
1

Add Review


Contact Information

Address

Balkwell Motor Company
Cumberland Road
North Shields
Tyne And Wear
NE29 8RD

Get in touch

0191 2919191
http://www.balkwellmotorcompany.co.uk

Opening times

Sorry, we don't have opening times for this dealership

If you're the business owner, you can update this page by getting in touch with us at info@cardealerreviews.co.uk

Dealership Statistics

16%
Would recommend this dealer to family and friends
50%
Percent of reviews responded to by this dealer

Additional Information About Balkwell Motor Company

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information