60% Reviews
replied to
46% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


15 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Kirby Vehicle Sales Ltd

Click on the stars to start your review

15 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Kirby Vehicle Sales Ltd
Click on the stars to start your review
"DO NOT USE THIS COMPANY"
1.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

We purchased a car on finance from Kirby Vehicle Sales. within one month the car completely broke, alternator & head gasket completely went. Took car to a garage to be told it had alot of dodgy work done to its engine. This company offered us no warranty, and when we contacted the about the problem they were VERY rude and unhelpful, they hung up on us, refused to call us back. Worst service we have ever received. Total waste of time and money. Car is costing over £700 to be fixed.

Respond to this review

+0 Found this review helpful

Staff from Kirby Vehicle Sales Ltd in response to DO NOT USE THIS COMPANY

Thankyou for your review We are sorry you feel this way. when we investigated this we found you bought the car in July 2018 yet first time you comment is on the first of November 2018 ,stating you had the problem within a month , Im confused why you didn't contact us straight away ? as we offer a full warranty and if it breaks within the first month we as a dealer will repair this. After 4 months the vehicle is way out of warranty regards kirbys team

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Review"
4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I recently purchased a car from here and cannot fault the service I received. Vehicle was serviced, MOT'd and freshly valleted. Had no problems with the car at all and the service I received was friendly and helpful. Would certainly recommend!

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"I’ve had to pay £675 within 2 weeks"
1.8 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I bought the car from Kirby Vehicle Sales aware it was due a service (which I had to check as they didn’t seem interested). I was happy to pay for that as I knew prior. After contacting a Vauxhall garage they told me this is over due a Cambelt etc £575 inc Service. I contacted Kirkbys and they said they’d to it for £475. I’ve also had to pay out another £120 for a new battery as the one that was on it was knackered. I’m sure a battery doesn’t get knackered within 2 weeks.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
"DISGRACEFUL "
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Shady outfits like these give used car sales dealerships a bad name. Do NOT do business with them. There are plenty of reputable garages out there.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Staff from Kirby Vehicle Sales Ltd in response to DISGRACEFUL

Thankyou for your review sorry we can not find any record of a vehicle you bought from us could you please clarify ?

"Great service "
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I'm going to give Kirby cars 10 out of 10 just purchased a van from them. So helpful, was a pleasure doing business with them, thanks to all the staff.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
"seems dishinest"
1.6 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

The guy from Kirby Vechile Sales says he left school in 1982. Company house says he was born in 1971. So he left school at 11 years old did he? What else does he lie about. Warranties. Gives you one month. By law you're supposed to get three months. The man is arrogant. If been subject to abuse from him in his showroom. Stay clear.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+2 Found this review helpful

nigel kaye from Kirby Vehicle Sales Ltd in response to seems dishinest

Thankyou for your review. but please get your facts correct. the manager of a business is not necessarily the owner. so the owners details would be on company's house records not the manager. Thankyou for your in accurate view.

" Very shady. "
1.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Be aware when they say a car has 'Service History'. What they mean is no receipts (not even for the work they claim to have had done!) and the service book has not been stamped for three years. It would be a stretch to claim it has part service history. Very rude when challenged - almost defensive and I was accused of expecting too much. Yet when you walk round the lot it says he prides himself on Customer Service and the customer is always right etc etc. If the after sales are like the pre sales I'd say I had a lucky escape! I've noticed you can't review them on Facebook - no I know why !!

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"100% untrustworthy"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

After a pleasant time buying the car from Kirby's, I picked it up a week later. Got the car home and noticed a strange noise coming from the engine. I didn't think much about it at the time. The noise was subtle and sometimes it would be louder than others. I did some research on the net and found out that car could have some problems with the timing chain. I was given 6 months bronze level warranty by Kirby's so the morning after, I gave Warranty Wise a call. They didn't have any record of my car on their system (this was almost 2 weeks after I bought the car). I called Darren, told him about the noise and not having any warranty. He said he'd 'forgotten to put it on'. He was happy enough to take the car in for it looking at and reassured me that it would get fixed. I'd had the car for one week and it was back at Kirby's. A day after he said he would look at it, I got a call from Darren who said the car was fixed and ready to be picked up. After collecting the car, I was handed an invoice for the parts, all free of charge. Started up the car and I couldn't hear the noise. On the motorway the same day, the ABS light starts flashing on the dash. I had no brakes and no acceleration in the inside lane. Luckily it was quiet or it could have caused a serious accident. I limped the car back home in the outside lane. My trust in Kirby's was pretty much zero at this point. They must have known something was wrong with the car if they changed some parts (if they ever did change any at all.) So I took the car to a BMW dealer and paid to have the car checked properly. It came back with 2 major faults. They handed me an estimate for £3500 to carry out the work that needed doing to it. I'd just spent all of my savings on the car and was enraged. The car needed new driveshafts and replacement parts for the timing chain. I went to Kirby's to see Darren and gave him the estimate. I asked for a refund as I didn't trust him to carry out any more repairs to the car (I wasn't offered a repair either). Darren refused me my refund and said that the car was fine. We were there for almost an hour listening to him saying the car was fine. It clearly wasn't fine and his excuse was BMW just wanted to get as much money as possible from me and made up the faults. However, the BMW serviceman knew that I wasn't going to get the work done with them and was seriously concerned that I was driving the car the 10ish miles back home due to the ABS issue. I left Kirby's with a car I shouldn't have been driving. He didn't offer a solution and I had to leave feeling cheated. A few days later after sending a letter as a prelude to legal action, Darren calls and offers me a partial refund. He claims that the car is fine and it cost him money to sell me the car. Still refusing a full refund. He wanted to keep the money he spent on the warranty and 'prep' for the sale of the car. I later received the warranty documents in the post, and to my surprise, Kirby's had put the Gold level cover on the car when on the sales invoice, it clearly said bronze level. I guess this was because they knew the car had faults and were trying to cover the costs. I took a higher but still partial refund to just resolve the matter. In the end I lost almost £400 for over a months worth of hassle, anger and a car that I had in my possession for 2 and a half weeks. If your'e lucky enough to buy a car from Kirby's that doesn't need any work doing to it then I'm sure it's a pleasure but if something goes wrong they turn into your worst nightmare. They totally ignore the law and try to play you, denying all responsibility. I'd stay far away from Kirby Vehicle Sales Ltd. 100% untrustworthy cowboys who have zero care for their customers. I see the replies by Kirby's to other bad reviews on this website and wonder what creative nonsense they will reply to this one.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+2 Found this review helpful
"G H"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Purchased a 4007 on 10 September '16 from Kirby for my wife, I've waited a month before giving feedback to make sure all was good, it has been. We dealt with Steven who was very helpful and did all the little jobs to the car that we pointed out. When we picked the car up it was all done and looking and running well. I would deal with Kirby again, good honest service and no blagging from the staff.

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Mr Anderton"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Purchased a Subaru Impreza the vehicle has been perfect ever since i drove away with it, couldn't ask for a friendlier and helpful service, would recommend to anyone.

Respond to this review

+0 Found this review helpful

Nigel Kaye from Kirby Vehicle Sales Ltd in response to Mr Anderton

Thank you for your valued custom. Was a pleasure doing business with you.

Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Get Car Finance

Zuto Powered
Get Car Finance

Zuto Powered

Find cars for sale in your local area

Dealership Information

Kirby vehicles sales are a second hand car dealership based in Barnsley, South Yorkshire. A wide variety of models including hatchbacks, saloons, estate, MPV's, vans and SUV's are available from a range of manufacturers. Finance and warranties are available as well as part exchanges for those car buyers who would like to trade in their current vehicle. 

Car Dealer Reviews would love to hear from any previous customers of Kirby Vehicle Sales, so please if you have found this page could you take the time to leave a quick review and help any future potential customers. Also, if you are considering purchasing a vehicle from this dealership then please come back to our website and tell us how your experience was, every single review really does help.

Deals in: Cars
Manufacturers: Sells a variety of makes and models
Independent Dealership

Services available
Car Hire
Car Leasing
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
Motorbike Sales
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Van Sales
Warranty
Ratings
15 reviews3 out of 5 stars — Rated Average
Excellent
6
Very Good
1
Average
0
Poor
6
Terrible
2

Add Review


Contact Information

Address

Kirby Vehicle Sales Ltd
Barnsley Road
Wombwell
Barnsley
South Yorkshire
S73 8DJ

Get in touch

01226 750320
http://www.kirbysvehiclesales.co.uk

Opening times

Sorry, we don't have opening times for this dealership

If you're the business owner, you can update this page by getting in touch with us at info@cardealerreviews.co.uk

Dealership Statistics

46%
Would recommend this dealer to family and friends
60%
Percent of reviews responded to by this dealer

Additional Information About Kirby Vehicle Sales Ltd

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information