14% Reviews
replied to
57% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


21 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Belmont Autos

Click on the stars to start your review

21 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Belmont Autos
Click on the stars to start your review
"new car"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Taken my time to add this but here it is. There is no were better to go for your next car, the staff are great especially Jim who works tirelessly to get you the best deal & the right car for your needs. I wouldn't go anywhere else other than Belmont Autos now & I love my Meriva

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"WOULD GIVE A 0 IF I COULD "
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

STAY AWAY FROM THESE. WOULD RATHER THROW MY MONEY AWAY THAN GIVE TO THESE PEOPLE. COULD GET A BETTER CAR OUT THE SCRAP YARD THAN ON BELMONTS AUTOS FORECOURT !! DON'T BELIEVE ANYTHING THAT COMES OUT THEIR MOUTHS !

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Avoid."
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought a BMW from Belmont Autos for export. They put it through quality control and delayed us for a month after receiving payment to ship the car. Once the car arrived at the port it was inspected by a mechanic without moving it and needed 2000 Euros, clutch, clutch pump and fly wheel repairs. Contacted dealer but refused to cooperate with us. Avoid them at any cost. There are plenty other better dealers to buy a car from.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Stay well clear from these"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Be very careful if you are buying car from Belmont Autos.. within days of purchasing Honda Civic type r . Brake pad on passenger side grinding and radiator leaking phoned them ,was told brake probly because it not been used for a while.told him it sounded real bad.. anyway ,took car back on Wednesday 11a.m hopeful i could maybe get it back on same day, ha! On the Monday I go to pick it up. Tells me new radiator fitted . Doesn't mention every screw on plastic cover under bonnet is missing and part just sat in place. Also screw driver in engine bay, when I ask about noisy brake pad he says probly coz it sitting for a while .ffs. I actually asked him to come out to car and listen to noise,, his reply was keep using it and if it still same after Christmas holidays he will fit new brakes all round,, outstanding service eh. next day removed wheel and pads were wore down completely,, changed them myself.. this was just the beginning of the problems ...to be continued.....

Respond to this review

+0 Found this review helpful

Angela from Belmont Autos in response to Stay well clear from these

Dear Chris, I have checked our records and we have not sold a Honda Civic Type R in over a year. You have either mistaken us for another garage you purchased from, or this is a false review!! Could you clarify your position within 7 days? We take our customer service seriously and would like to know more about your complaint. Regards, Angela.

"Fantastic "
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I had the joy of picking up my new car from Belmont Autos, the staff went out their way to ensure i had a quick and easy delivery of my new Audi. Would highly recommend to anyone to deal with as the salesman Eddie made the whole journey from start to finish very easy to understand.

Respond to this review

+0 Found this review helpful

Marc from Belmont Autos in response to Fantastic

Mark, Thanks for your much valued custom and for taking the time to review our business. We hope to see you again in the not too distant future. Best regards Marc & Eddie

"Awful"
1.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought a car from Belmont, the day after the warranty finished developed a serious fault. Called them to be told nothing they could do as the warranty has ran out. After mentioning Trading Standards I was told to bring the car in it would be £45 just to look at it. As the car is not drivable I would have to get a towtruck to take it up there. Which I couldn't afford. After the treatment I've received wouldn't trust them now anyway. Taken to another garage, seriously out if pocket. Expensive lesson learned

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Marc from Belmont Autos in response to Awful

Hi Trudy, Sorry to hear about your bad experience. I would however, like to point out that when you phoned to notify my colleague Eddie that you had a problem with the car, after your warranty had run out, you informed Eddie that you had been driving the car for a month previously with the EML fault light on. It would have been far easier if you had informed us whilst your warranty was still valid. Furthermore, Belmont Autos provided you with a free 12 months RAC recovery plan and you were informed that the car could be transported free of charge to our repairng garage. We were happy to try and assist with the fault, however, there would have been a charge of upto £45 to diagnose the fault. We are here to help, however we can only do so if you are willing to bring the car back to us, unfortunately you chose another option. I'm sorry that there hasnt been a better outcome, however, if we can assist you in the future do not hesitate to contact us. regards Marc

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Car wasnt repaired"
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Quoted £25-100, charged £240 - for a teeny car park ding. Would've been cheaper getting the lease company to fix but once they have your car you're screwed. Even had the nerve to say it cost more because HIS bodywork guy made a mistake. Furthermore they did some insurance work at the same time and issued two different invoices of different amounts, causing all sorts of issues with my insurer who is now investigating potential fraud. Finally the car wasn't repaired properly and it took another visit after having all of the sensors go off while driving. I have the receipts thankfully since the garage are claiming it wasnt them! Seriously.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
"Shocking "
1 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought my insignia from here from Murray service was fantastic but warranty had ran out less than a week got a problem with my car and gave the garage a call to see if they would Help me and basically got told well your warranty is finished and we can't do anything shocking

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful
"Amazing "
4.8 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Bought a car at Belmont autos today thought the service was great I picked a car on Monday then picked it up on the Thursday the lady who dealt with me was amazing .Belmont Autos yous are so lucky having a person like Angela working for yous as she is a real star. Thanks would highly recommend this dealer Top Marks

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Amazing"
4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

This is my Fourth car from Belmont Autos. I bought an Audi A4 in September and it's been great, I have had no major issues with it at all and it was nice and clean and in very good condition. The dealers are really friendly and helpful and I would always recommend this dealership to anyone.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Get Car Finance

Zuto Powered
Get Car Finance

Zuto Powered

Find cars for sale in your local area

Dealership Information

Belmot Autos in Glasgow is a family run business that has been established for over 40 years. From the prestige and performance models to family runarounds; they have plenty of choice in their stock to look through. Not only do they have all these cars in stock but they also have finance, part exchange and MOT avaialble on site too. Belmont Autos are an RAC Partner dealer and they carry out a documented RAC recommended inspection on every retail vehicle sold.

Car Dealer Reviews have discovered that they also give their customers a FREE 3 month RAC warranty and 12 Months free RAC breakdown recovery. In addition, Belmont Autos will fix on site any problems the car encounters during the first month whether or not it is covered under the warranty, providing the fault is not self inflicted or impact damage etc.

Deals in: Cars
Manufacturers: Sells a variety of makes and models
Franchise Dealership

Services available
Car Hire
Car Leasing
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
Motorbike Sales
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Van Sales
Warranty
Ratings
21 reviews3.1 out of 5 stars — Rated Average
Excellent
8
Very Good
4
Average
1
Poor
2
Terrible
6

Add Review


Contact Information

Address

Belmont Autos
1255 Tollcross Road
Glasgow
Lanarkshire
G32 8HB

Get in touch

0141 778 9450
https://www.belmontautos.co.uk/

Opening times
Mon 09:00 - 18:30
Tue 09:00 - 18:30
Wed 09:00 - 18:30
Thu 09:00 - 18:30
Fri 09:00 - 18:30
Sat 09:00 - 17:00
Sun 12:00 - 17:00

Dealership Statistics

57%
Would recommend this dealer to family and friends
14%
Percent of reviews responded to by this dealer

Additional Information About Belmont Autos

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information