Country Car Sales reviews, Welwyn Garden City
7% Reviews
replied to
92% Recommend
to friend


Auto Trader

Car Dealer Reviews is an
official partner of Auto Trader


38 reviews from our car dealer reviews community
Leave a review for Country Car Sales

Click on the stars to start your review

38 reviews from our car dealer reviews community

Leave a review for Country Car Sales
Click on the stars to start your review
"How friendly? How helpful? How efficient"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Traveled approx' 260 miles to test drive a volvo v70R for sale at Country car sales. Couldn't have had a more sincere welcome from Mannie. No pressure. Not rushed. Excellent experience. Definitely recommend these guys. Returned home a happy chappy. A great early bday prezzie from myself. Well done Country Car Sales. Proper job.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Brilliant experience"
4.3 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

My Ford Focus from Country Car Sales is fantastic. I have had no issues with it and when I received it, it was nice and clean and in very good condition. The dealers made the process simple and straight forward and the car is worth the money for sure. I would happily recommend this dealership.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Good start, poor treatment afterwards "
2.8 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Purchased a car from Country Car Sales in October, was told they'd do full check on the car and couple bits before I collected. All great and Martin (think that's his name) was helpful. After having the car for a little while I noticed by chance that the rear left passenger car door wasn't always locking when I locked the car. Now unless you check all your doors when you are leaving vehicle you wouldn't always notice this. I took the car to them after speaking with Simon, kept my car said couldn't find the problem. Again the lock wasn't functioning so I called back said bring it in and they wanted me to split the cost with them on replacing the lock which I disagreed as this was an issue from purchase. They had the car over a weekend and dropped back as I was away I had to call to find out what had been done as no note etc. Was advised wire was lose so they sorted and hadn't changed the lock. As the locking system was on and off and I have since moved my son into the front so I rarely use the back doors as just me and him. Realised this issue hadn't been fixed called the garage back to be told how long do I expect them to cover it? As I didn't take the extended warranty they aren't going to help even though this issue was from purchase. The locks aren't covered in the extended warranty on reading the t's and c's. I got a quote for the lock elsewhere at £325+ so it's clear as to why they didn't change the lock as they told me they would. Very disappointed in the aftercare and attitude at Country Car Sales.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+1 Found this review helpful

Simon Gallagher from Country Car Sales in response to Good start, poor treatment afterwards

Hi, Thank you for taking the time to leave a review as we like to receive all feedback, we would however like to point out a few things. When you purchased the car from us ( 12 year old Golf around 95,000 miles ) it was in the sub £3000 bracket so it would have come with a basic 3 month warranty that you were fully aware of, at the time you purchased the car you were given the opportunity of purchasing a 15 month warranty for the cost price which you declined, a while after purchasing the car you rang to say that one of the doors was not locking, despite the lock not being covered under the warranty and as a gesture of good will we had the car here for a day, despite trying get the lock to fail throughout the day, it did not so we returned the car to you, at no financial burden to you as we covered the labour cost, the second time the car was bought to us the fault was a lot more consistent and we manged to locate the fault to a broken wire within the door, we fixed this and the lock was working fine, as none of the work your car required was covered under the basic 3 month warranty we did ask you if you were happy to split the bill with us, you declined to pay anything towards any of the work we have carried out so we have had to cover this, we did again offer you the chance to purchase the 15 month warranty at cost price, you again declined this, the work we carried out was in November 2016 so around 6 months ago...?? we then recently ( April 2017 ) get a phone call from you saying the lock was once again not working, we said we were happy to look at the lock but as the work is not covered under any warranty and therefore we would be charging you, you then accused us of carrying out some sort of temporary fix on your lock 6 months ago..?? ( ie: you bodged my car up ) probably not the best way to try and get a garage to help you out...?? the conversation ended there. We carry out a pre delivery inspection on every vehicle prior to delivery to ensure everything is working, we are however unable to foresee when a part of a car can for no reason at all decide to fail, as and when it does we do our very best to rectify the problem, there is always an element of risk when purchasing any car new or used but you can always eliminate part of that risk by choosing a reputable garage to purchase your car from, in the future if you do have a problem maybe calling the garage up and accusing them of bodging your car up isn't a good way to begin. Kind Regards, Simon Gallagher, Sales Manager.

What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"excellent service "
4.3 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

The staff were very helpful and knowledgeable and very friendly when I bought my Ford Focus from Country Car Sales. It was immaculate when I received it and up to now I have had no issues with it at all. It was a really good price. I would happily recommend this dealership.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Highly Rated Cars and Customer Care"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Country Cars Sales is the car buying experience everyone wants. The only thing that exceeds the value of the cars is the excellent customer service. I highly recommend them, even if it means traveling further it's well worth it.

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Highly recommend"
4.8 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I cannot fault this dealership at all... I would highly recommend them! The service was great and the process was smooth and easy. I purchased a Corsa a few months back and I am really pleased with it. I got a really good deal on it and I have had no bother with it at all.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
"Brilliant service"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

Great service from start to finish. I bought a Nissan in August. The car is perfect and the salesmen were very happy to help and answer any questions. It's amazing value for money and up to now I have had no problems at all. I would definitely recommend this dealership to my friends and family.

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Astra Buyer"
4 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I am very happy with my Vauxhall Astra from Country Car Sales. The car is great and the dealers have been really helpful and friendly. The car was a good price and I have had no issues with it, I would highly recommend this dealership.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Brilliant"
5 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I am in love with my new car. I bought a gold from country car sales back in July. The car was really clean and exactly as described. I have had no issues with them at all, they are really friendly and trustworthy! The value for money is very good and I would highly recommend them.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
What is a verified review?
Reviewer has successfully provided either proof of ID or proof of purchase
Learn More
"Very happy"
3.2 out of 5 stars See
Dealer's knowledgeable
Vehicle cleanliness
Value for money
Resolving issues

I have had quite a few issues with the car I purchased from here in June. I have had the repairs done under warranty but one of the repairs required the battery to be removed which disconnected the radio so I cant use it until I get a radio code which I will have to pay for. I would not use this dealership again.

Reviewer has confirmed their email address

Respond to this review

+0 Found this review helpful
Auto Trader

Car Dealer Reviews is an official partner of Auto Trader

Get Car Finance

Zuto Powered
Free Car Valuation
Get Car Finance

Zuto Powered
Free Car Valuation

Dealership Information

If you are looking for a used car in the Hertfordshire area then you might want to call Country Car Sales. Based in Welwyn Garden Centre this used car dealer supplies cars such as Audi A3, Ford Focus and Peugeot 407 to those looking for a used car. They also provide finance and part exchange across their range and on selected sales can offer 15 months parts and labour warranty. 

Deals in: Cars
Manufacturers: Sells a variety of makes and models
Independent Dealership

Services available
Car Repairs
Car Sourcing
Finance
GAP Insurance
New Car Sales
Part Exchange
Sell Your Car
Servicing
Used Car Sales
Warranty
Ratings
38 reviews4.5 out of 5 stars — Rated Excellent
Excellent
29
Very Good
7
Average
1
Poor
1
Terrible
0

Add Review


Contact Information

Address

Country Car Sales
Burrowfield
Welwyn Garden City
Hertfordshire
AL7 4SN

Get in touch

01707 377200
http://www.countrycarsales.co.uk

Opening times

Sorry, we don't have opening times for this dealership

If you're the business owner, you can update this page by getting in touch with us at info@cardealerreviews.co.uk

Dealership Statistics

92%
Would recommend this dealer to family and friends
97%
Thought the dealer was knowledgeable and helpful
94%
Thought issues were resolved quickly and easily
7%
Percent of reviews responded to by this dealer

Are you the business owner?
Find out about improving your rating by Clicking here

Other Dealerships in Your Area

K Cars Welwyn Garden City

Southfield, Welwyn Garden City, AL7 4ST

6 reviews4.9 out of 5 stars — Rated Excellent
  • zenita reviewed in December 2016
  • lou Hart reviewed in August 2016
  • Mussey reviewed in November 2015

Hamlet Cars

Burrowfield, Welwyn Garden City, AL7 4SR

0 reviews0 out of 5 stars

MMC Car Sales

Broadwater Road, Welwyn Garden City, AL7 3BQ

1 reviews5 out of 5 stars — Rated Excellent
  • sandra reviewed in May 2016

Mansbridge Motor Company

17 Broadwater Road, Welwyn Garden City, AL7 3BQ

9 reviews4.6 out of 5 stars — Rated Excellent
  • Peugeot buyer reviewed in August 2016
  • Trish reviewed in October 2015
  • very impressed reviewed in October 2015

Vehicle Solutions

The Beehive, Welwyn Garden City, AL7 4BE

2 reviews4.7 out of 5 stars — Rated Excellent
  • Good experience reviewed in November 2016
  • vehicle solutions in hertfordshire reviewed in September 2015

CPC Cars

Beehive Green, Welwyn Garden City, AL7 4BE

0 reviews0 out of 5 stars

Jardine Motors Welwyn Land Rover

Bridge Road East, Welwyn Garden City, AL7 1UT

0 reviews0 out of 5 stars

Lancaster Land Rover Welwyn

Bridge Road East, Welwyn Garden City, AL7 1UT

0 reviews0 out of 5 stars

Aston Martin Welwyn

Great North Road, Welwyn Garden City, AL8 7TQ

0 reviews0 out of 5 stars

Grange Motors Welwyn

Great North Road, Welwyn Garden City, AL8 7TQ

2 reviews1 out of 5 stars — Rated Terrible
  • Forgot to fit fuel pipe +fire brigade! reviewed in May 2017
  • Fiona bellwood reviewed in March 2016

Additional Information About Country Car Sales

Company Formed: XXXXXXXXXX
Company Registration: XXXXXXXXXX
Dealer Group: XXXXXXXXXX
Directors: XXXXXXXXXX
FCA Ref: XXXXXXXXXX
FCAStatus: XXXXXXXXXX
Premises Type: XXXXXXXXXX
Registered Name: XXXXXXXXXX
VAT Number: XXXXXXXXXX


Are we missing anything?
You can help complete this section by emailing us any additional details.

Submit new information

Benefits for business owners

Owning your dealership's page is an opportunity for your dealership to sell a service that is currently not available anywhere else. We're not just reviews, we get results.

Find out more